Bienvenidos al mundo de la Comunicación y el Arte

Somos COCOA - el Colegio de Comunicación y Artes Contemporáneas de la Universidad San Francisco de Quito.
Aquí encontrarán una mixtura de comunicadores, artistas, cineastas, diseñadores, entre otros, que les interesa comunicar sus ideas y proyectos al mundo. Nos motiva la CREATIVIDAD y PASION que tenemos por ser los mejores en nuestras carreras y esperamos que los jóvenes que ingresan al Colegio se contagien de esa visión.

Si quieren saber más de lo que hacen nuestros estudiantes y profesores pueden visitar los siguientes links:

jueves, 3 de mayo de 2012

Hugo Burgos en Coloquio en Suecia

La presentación del coloquio de Hugo Burgos, fue el 20 de abril de 2012, en la Universidad Sueca donde está de intercambio. El resumen del coloquio se encuentra en http://hj.se/hlk/forskning/allmanna-forskningsseminarier/arkiv-2012/3-29-2012-20-april---seminarium.html “Media Representations of Ecuadorian Cultural Identity: Looking at ourselves through a foreign gaze. PhD Hugo Burgos, Colegio de Comunicación y Artes Contemporáneas, Universidad San Francisco de Quito, Quito, Ecuador. This presentation analyzes three sources of media representations of Ecuadorian cultural identity: • Ministry of Tourism promotional video clips • TV comedy show - "Vivos" • Tecnocumbia music videos by Delfín Quishpe This audiovisual material has been aired in Ecuador (national television) and abroad through international tourism fairs, satellite TV stations and YouTube. The presentation will analyze how these TV clips incorporate the gaze of early 18th Century European travelers that visited South America, and how they naturalized discourses defining Ecuador based on its natural resources, its naive indigenous inhabitants and lack of "civilization". A critical reflection on this matter establishes that for long, Ecuadorians have been consuming media images that represent them from a foreigner's point of view; local media internalized this colonial gaze. This notion invites to think about what local producers, media outlets and audiences need to do to create images that are ethically responsible to the social and cultural diversity of the country's people, that is, to their own gaze.”